17 juli 2013

An inconvenient truth

"Nog", tänkte jag efter timmar av letande och gick och köpte mig en ny våg. Och ett måttband. Det är dags att få någon klarhet i om den här livsstilen funkar för mig eller inte. Därför har jag lite startmått som jag - tyvärr - känner att jag måste dela med mig av. Tyvärr för att det inte är särskilt trevliga mått, men jag måste ändå dela med mig av dem för att den här bloggen ska ha något värde.

Vågen visade mer än jag hade väntat mig, men å andra sidan skiljer sig billiga vågar med några kilon mellan varandra. Från och med nu är det min nya, gråa våg som gäller som domare.

Så här börjar alltså min historia (mål inom parentes):

Vikt: 102 kg (90 kg)
Halsmått: 43 cm (41 cm)
Bröstmått*: 111 cm (inget mål)
Midjemått*: 101 cm (90 cm)
Rumpmått*: 107 cm (inget mål)
Lår: 70 cm (65 cm)

* Kroppsmåtten är mätta liggandes på rygg, eftersom jag läste att man ska göra så. I stående position är de ännu mer osmickrande.

Så nu är det dags att sätta maskinen i rullning på riktigt. Den här första månaden har bara varit uppvärming. Det finns en viss motivation i att se till att de där offentliga måtten minskar rätt snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar